Помилки на співбесіді: чого точно не можна робити

Керівники департаментів по роботі з персоналом Групи СКМ розповіли, що краще не надягати, про що не говорити і як не нашкодити собі на співбесіді ...

Олена Мотовилова, директор по персоналу і підтримки бізнесу національного телеком-оператора Vega

Якщо почати з банальних, то це запізнення, невідповідний зовнішній вигляд, незнання компанії, в яку йдеш, а також нездатність грамотно розповісти про себе, банальне хамство.

Недоречні будь-які крайнощі, починаючи від екстравагантного зовнішнього вигляду, поведінки і закінчуючи радикальними поглядами.

Також на користь кандидата не зіграють його погані відгуки про попереднього працедавця.

Потрібно пам'ятати, що співбесіда - це взаємна оцінка один одного, ідеальна можливість придивитися як роботодавцю до претендента, так і навпаки.

Лідія Клочан, директор по персоналу Harveast

Неправда, розказана рекрутеру про професійний досвід, реалізованих проектах, або через зміну роботи - досить поширена помилка на співбесіді.

Якщо кандидат на першій зустрічі не проявляє активного інтересу до майбутньої роботи, не ділиться важливою інформацією для оцінки його професійних компетенцій, то шанси на отримання роботи дорівнюють нулю. Задавайте питання, уточнюйте усі, що необхідно, розповідайте про максимально відповідним вмістом досвіді. Це дійсно важливо.

Ще одна прописна істина - не можна спізнюватися на зустріч. Адже перше враження не можна стерти з пам'яті. Якщо кандидат не пунктуальний, значить в роботі він може не виконувати терміни, відведених на виконання роботи.

Ну і найголовніша порада: шукайте СВОЮ компанію. Де будуть цінувати саме вас, де цікаво розвиватися, досягати результатів, вчитися новому і рухатися по кар'єрних сходах.

Тетяна Костюченко, директор департаменту по роботі з персоналом ПУМБ

Дві істотні помилки - це відсутність явного інтересу в потенційного роботодавця і пропонованої роботи, а також відсутність будь-якої підготовки до проведення інтерв'ю.

Олена Семич, директор з управління персоналом ДТЕК Енерго

Помилки на співбесідах бувають з двох сторін: помилки з боку здобувача, помилки з боку роботодавця/керівника, який підбирає собі персонал.

Помилки з боку здобувача:
  • незнання специфіки компанії, в яку йде працевлаштуватися кандидат;
  • незнання своєї "ціни" на ринку;
  • невміння себе презентувати.
Помилки з боку роботодавця / керівника, який підбирає собі персонал:
  • невміння зацікавити здобувача, презентувати компанію і вакансію;
  • прояв недружнього ставлення (залякування) на інтерв'ю.
Звідси висновок: вчитися проходити співбесіди потрібно як претендентові, так і керівникам, які приймають персонал.

Євгенія Салюк, директор по персоналу Холдингу Портінвест

Декларувати ті якості, яких у вас немає - це найгірша помилка, яку можна допустити. Досвідчений HR це легко виявить, задавши всього пару питань. І, що ще гірше, це з'ясується після того, коли вас вже візьмуть на роботу.

Підлаштовуватися під всі, що вам говорять і не мати свою точку зору. Конформізм насторожує і створює про вас враження, як про пасивну, байдужу і даремну людину. А таким немає місця в сучасних компаніях.

Торгуватися мотивацією, що не виявляючи потреби і очікування самої компанії. Краще дотримуватися принципу взаємної вигоди win-win і показати, що компанія отримає від співпраці з вами не менше, ніж ви.

Тетяна Брюханова, директор по персоналу Паралель

Одна з поширених помилок - бажання сподобатися "тут і зараз". Кандидат настільки зайнятий тим, що намагається справити враження, що перетворює співбесіду з рівностороннього переговорного процесу в нав'язливу продажу себе. По-перше, такий натиск насторожує рекрутера. По-друге, сам кандидат в результаті не з'ясовувати в процесі співбесіди ніякої інформації і не може усвідомлено прийняти рішення.

Інша помилка (в останні роки, в зв'язку з дефіцитом на ринку праці, вона проявляється все частіше, особливо у рідкісних фахівців) - думка про те, що роботодавцю "потрібніше" закрити вакансію саме його кандидатурою. Може проявлятися по-різному: від запізнень до зарозумілого тону і небажання відповідати на уточнюючі питання рекрутера. Позиція "ви ж не фахівець, ви в цьому все одно не розбираєтеся".

Якщо підсумувати, рекомендую всім учасникам процесу співбесіди пам'ятати - це рівноправні і обопільні переговори.

Тетяна Петрук, директор по персоналу Укртелеком

По-англійськи співбесід - job interview. І помилки тут такі ж, що і на звичайному інтерв'ю: брехня, використання даних, які неможливо підтвердити, відхід від прямої відповіді, агресивна манера спілкування. І моє "улюблене" - спроби вгадати, яку відповідь хоче отримати інтерв'юер.

Відповідайте чесно, спокійно, добре знайте своє резюме і не торкайтеся тим, які можуть містити ризики репутацій для вас як бренду: політичних, релігійних питань, а також того, як виховувати дітей, робити щеплення і як корисно займатися аюрведичні практиками. Підкріплюйте відповіді прикладами зі свого досвіду - це покаже, що з ситуаціями ви знайомі не з чуток.

Олександр Кучеренко, директор з управління персоналом ДТЕК

Найчастіше - нездатність контролювати свої емоції, а також невпевненість, яку видають не тільки слова, а й жести, міміка, поза.

Часта помилка - шаблонні дії. В Інтернеті мільйон курсів про те, як пройти співбесід, і їх можна вивчити. Але варто задати людині нестандартний питання, і він моментально втрачається.

Приходьте на співбесід підготовленими: немає сенсу йти на зустріч, не дізнавшись про компанію навіть базової інформації.

Ірина Разінкіна, директор по персоналу Corum

Найперше - це надання невірної інформації. Якщо людина починає брехати, це дуже легко зчитується рекрутерами. Тому важливо бути самим собою.

Друга помилка - перерахування непотрібних деталей або зовсім відхід від теми.

Третя - невпевненість в собі, скутість, або навпаки, надмірна впевненість, коли здобувач скорочує дистанцію між собою і інтерв'юером і переводить співбесід в формат дружніх посиденьок.